- sociale udvikling og trivsel

Vi sætter en ære i den gode trivsel og det gode samarbejde, for vi ved, at det udvikler eleverne både i faglige og sociale fællesskaber.

En god skolegang udgør en vigtig resiliens fremmende faktor. Resiliens betyder, at barnet fungerer godt og har en robusthed og udholdenhed. For skolen skal være et godt være- og lærested for alle børn. Det er vigtigt for os, at alle elever kan mærke, at lærerne og pædagogerne er opmærksomme på dem og tager ansvar for den gode stemning i klassen.

Mange børn oplever lyst til at gå i skole gennem relationerne til de voksne og relationerne til deres kammerater. De sociale relationer i klassen skal udgøre et fællesskab, hvor alle har mulighed for at deltage på den måde, man kan, og at vi tager hensyn til, at folk trives forskelligt.

Det at have det godt i skolen og være en del af et inkluderende fællesskab har betydning for den enkelte elevs lyst til at lære.

På Dalby Skole vil vi sikre, at dit barn og alle de andre elever føler sig set og anerkendt, og oplever sig som en del af et forpligtende fællesskab. For når alle er forskellige er ingen anderledes!

Derfor har vi også et særligt fokus på at skabe god trivsel blandt alle elever på skolen og at forebygge mobning.

Dokumenter mediebibliotek