Mobiltelefoner

Mobiltelefonen bringer os nærmere på mennesker som er langt væk, men fjerner os fra folk, som står lige ved siden af os.

Mobiltelefoner er blevet en så stor del af børn og unges hverdag, at det er nødvendigt med et princip for området.

Formålet med princippet er at begrænse den anvendelse af mobiltelefoner, der forstyrrer koncentration, nærvær og læring samt at undgå uhensigtsmæssig og/eller krænkende kommunikation til og om hinanden.

Generelt gælder at:

• Eleverne må gerne medbringe mobiltelefon på skolens område.
  • Eleverne har selv ansvaret for mobiltelefonen. Hvis en mobiltelefon bliver væk, er skolen ikke ansvarlig mht. erstatning.

Brugen af mobiltelefoner på ture ud af huset (ekskursioner, skolerejser, m.m.)

• Når eleven deltager i ture ud af huset m.m. må dette betragtes som værende undervisningstid, og der skal i hvert enkelt tilfælde gives tilladelse fra lærer/pædagog såfremt mobiltelefonen kan benyttes.

Godkendt i skolebestyrelsen juni 2022

Konkret gør vi:

• Elevernes mobiltelefoner afleveres i ”mobilhotellet” til aflåsning ved første time.
    - Telefonerne skal være slukket eller på flytilstand, så de ikke belaster vores netværk.
  • Elevens mobiltelefon udleveres igen, når undervisningstiden er slut.
  • Bruges mobilen i undervisnings øjemed skal underviseren sørge for, at mobilen kommer på hotel igen, inden timen afsluttes.
  • Overtrædelse medfører at telefonen inddrages med besked om, at den kan hentes på kontoret eller hos læreren, når skoledagen er slut. Ved gentagende brud på ovenstående kontaktes hjemmet.